Opel’in Türkiye satışı dünyada üçüncü

Ülkemiz pazarında geçmişte yerli üretici olmanın da katkısıyla marka bilinirliliği yüksek olan Opel, artık Stellantis Grubu’nun bir parçası.

Akşam Gazetesi’nden Sümer Demirciler’in haberine göre, 2023 yılında global satışlarını yüzde 15 yükselten marka, 670 bin adetlik toplam satışla son dört yılın en yüksek satış adedini yakaladı. Grubun üretim ve pazarlama sinerjisini de kullanan Alman marka, ülkemizde de satış adetlerini yükseltiyor.

Geçtiğimiz yıl toplam 73 bin 865 adet satışla Almanya ve İngilte’nin ardından dünyanın en çok Opel satılan ülkesi Türkiye oldu açıklaması yapan Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, “Almanya ve İngiltere’yi dikkate aldığınızda bu iki ülkede üretim de yapılıyor. Yani üretimin bulunmadığı bir noktada aslında bütün global pazarlar içerisinde en yüksek satış adedine ulaşan ülke olduk. Ayrıca geçen sene globalde Opel’in toplam satışlarının yüzde 11’i Türkiye’de gerçekleşti. Bu da dünyada satılan her 9 araçtan bir tanesi geçtiğimiz yıl Türkiye’de satılmış anlamına geliyor” dedi.

GLOBAL LANSMAN YAPACAK

Yükselen satışlar dışında Türkiye’nin Opel dünyasındaki yeri ve öneminin de arttığına vurgu yapan Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, “Opel, bu yıldan itibaren Frontera model adını yeniden canlandırma kararı aldı. Benzinli motorları dışında yüzde 100 elektrikli versiyonu da bulunacak yeni Opel Frontera’nın dünya basın tanıtımı Türkiye’de yapılacak. 2024 yılında otomobil üretiminin 125. yılını kutlayan markanın önemli modeli 14 Mayıs tarihinde Opel CEO’su Florian Huettl’in de katılımıyla dünya basınına tanıtılacak” açıklaması yaptı.

SUV MODELLER ATAKTA

2024 yılı için SUV modellerde de büyüme planladıklarını açıklayan Yantaç, “1 milyon adedi aşması beklenen Türkiye toplam pazarında SUV modelerin toplam satışı 300-350 bin adetleri buluyor. Bu pazarda Mokka, Grandland ve Crossland modelimiz varken şimdi Frontera da olacak. Opel olarak 2023 yılında yüzde 8,2 olan SUV segmentindeki payımız daha da artarak yüzde 10 seviyelerine yükselecek. Ticari araç pazarını, 1 milyonluk toplam pazar içerisinde 260 bin olarak öngörüyoruz. Biz 260 binlik hafif ticari araç pazarında marka olarak aldığımız payı yüzde 5’lik bir paydan yüzde 7’ye çıkarmak istiyoruz” diye konuştu.

Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç bu yıl toplam pazarın 1 milyon adet ve üstü kapanmasını beklediğini açıkladı.

2024’TE 7 ELEKTRİKLİ MODEL SATIŞTA

Bu yıl toplam pazarda birçok markanın aksine Stellantis Grubu olarak iyimser olduklarını ve toplam pazarın yıl sonunda 1 milyon adedin üzerinde kapanmasını beklediklerini açıklayan Yantaç, “Opel Türkiye olarak yüzde 7 pazar payı ve 70 bin ve üzerinde bir satış hedefimiz bulunuyor. Elektrikli araçlarda marka sıralaması olarak 2023’te altıncı kapatsak da 2024’te ilk 5 sıralamasında yer almak istiyoruz” diye konuştu.

Yantaç, “Bu yıl elektrikli araç pazar beklentimiz 100-120 bin adet civarında olacaktır. Elektrikli model sayımızı 7’ye çıkarmayı düşünüyoruz. Şu an üç modelimiz mevcut. Beş binek ve iki adet ticari araçla birlikte yedi modelimiz elektrikli olacak” dedi.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir